Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums 2022

Veids
Sabiedriskās domas pētījums
Pieņemšanas datums
Joma
Publiskās pārvaldes politika
Iesniedzējinstitūcija
Valsts Kanceleja
Pielikumi
Pētījuma mērķis
Šis ir ikgadējs sabiedriskās domas pētījums, ko pirmoreiz īstenoja 2015. gadā. Šī pētījuma laikā tiek noskaidrots Latvijas iedzīvotāju apmierinātības līmenis, vērtējot valsts pārvaldes iestāžu darbu, attieksmi pret klientiem un sniegto pakalpojumu kvalitāti.
Iegūtie rezultāti palīdz izvērtēt, kurās jomās un kādos aspektos nepieciešami uzlabojumi. Tāpat šie rezultāti sniedz ieskatu, kā mainījušies iedzīvotāju paradumi, izvēloties formātu saziņai ar valsts pārvaldi.
2022. gadā gandrīz puse (48%) Latvijas iedzīvotāju kopumā piekrita, ka „Vairumam valsts pārvaldē strādājošo var uzticēt darbošanos valsts labā”, bet 12% tam nepiekrita. Tikpat bieži atbalstīts ir arī apgalvojums „Latvijas valsts pārvaldē strādājošie kopumā godprātīgi veic savus pienākumus” (48%).
Novērtējot izmaiņas valsts pārvaldē pēdējo 3 gadu laikā, 39% uzskata, ka valsts pārvalde ir vienkāršojusi pakalpojumu sniegšanas, saņemšanas procedūras iedzīvotājiem. Gandrīz tikpat bieži aptaujātie (38%) piekrita, ka valsts pārvaldes iestādes sākušas vairāk sadarboties savā starpā, mazāk prasot cilvēkiem tādus datus, kas jau ir citu valsts iestāžu rīcībā.
Atbildot uz jautājumu, kuras iestādes vislabāk strādā, apkalpojot iedzīvotājus, respondenti visbiežāk nosauca Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru (8%), Valsts ieņēmumu dienestu (7%), dažādu pašvaldību (pilsētu, novadu) domes (5%), Valsts policiju (5%), Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu (5%), Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi (4%). Citas iestādes nosauktas retāk.
Pētījuma finansēšanas summa - 7366,40 EUR bez PVN
Atslēgas vārdi

Valsts pārvalde, sabiedrības apmierinātība, sabiedrības viedoklis, attieksme pret klientiem, Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums 2022, valsts, klienti, pakalpojumi, vērtējums, iestādes, saziņa, pārvalde, konsultācijas