Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programma (PISA)

Veids
Starptautiski salīdzinošs pētījums
Pieņemšanas datums
Joma
Izglītības un zinātnes politika
Iesniedzējinstitūcija
Izglītības un zinātnes ministrija (IzM)
Pētījuma mērķis
OECD PISA testa uzdevumu un aptauju mērķis ir noteikt skolēna kompetenci izmantot izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes reālai dzīvei pietuvinātās situācijās, konstatēt skolēnu gatavību mācīties, turpināt izglītību un būt sekmīgiem sabiedrības locekļiem. OECD PISA rezultāti tiek plaši izmantoti OECD, ES un ANO darbā valstu izglītības sistēmu kvalitātes novērtēšanas, izglītības attīstības un izglītības politikas rekomendāciju izstrādes jomā.

Pētījums īstenots ESF projekta Nr. 8.3.6.1/16/I/001 “Dalība starptautiskos izglītības pētījumos” ietvaros. Projekts nodrošina Latvijas dalību PISA, TALIS, PIRLS, TIMSS, PIAAC, INES un CERI pētījumos, kopējais projekta finansējums 6,3 MEUR.
Atslēgas vārdi

skolēnu kompetences, kompetence lasīšanā, kompetence matemātikā, kompetence dabaszinātnēs, globālā kompetence, finanšu pratība, IKT izmantošana mācībām, medijpratība, mācību sasniegumi zēniem/meitenēm/laukos/pilsētās, augsti/zemi sasniegumi, sociāli-ekonomiskā ietekme, lauku/pilsētu skolas, pāridarījumi, piederība skolai, starptautiska skolēnu aptauja, starptautisks salīdzinājums/novērtējums, starptautiskie dati, OECD valstis